قیمت سقف کاذب
قیمت سقف کاذب
فوریه 4, 2019
نصاب سقف ویلا
نصاب سقف ویلا
آوریل 22, 2019
سقف کاذب کناف

سقف-کاذب-کناف

سقف کاذب کناف – مزایا و معایب

یکی از محصولات اصلی سقف کاذب ، سقف کاذب کناف است که تفاوت زیادی با انواع سقف نورگیر که از پنل هایی با جنس های مختلف گچی ، چوبی ، فلزی و . . . ساخته می شود و با پروفیل های مخصوصی به سقف سازه ساختمان اتصال پیدا می کنند. کناف این نوع سقف ها تنوع زیادی دارند اما اگر بخواهیم آن ها را بررسی کنیم به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند که در قسمت زیر به شرح آن ها می پردازیم.

انواع سقف کاذب کناف به لحاظ فرآیند کارکرد

همانطور که در بالا گفته شد ، سقف کاذب که نوعی سقف نورگیر است به لحاظ فرآیند کارکرد تنوع های گوناگونی دارند ، اما اگر بخواهیم آن ها به صورت کلی بررسی کنیم ، می توانیم آن ها را در دو دسته کلی سقف کاذب ثابت کناف و سقف کاذب متحرک کناف تقسیم بندی کرد.

سقف کاذب ثابت

سقف کاذب کناف ثابت اولین دسته ای است که می توان به بررسی آن پرداخت. این نوع از سقف های به دو دسته سقف کاذب ثابت یکپارچه یا ساده و دسته دوم سقف کاذب کناف طرح دار یا دکوراتیو ، تقسیم بندی می شوند.  سقف های کاذب یکپارچه هیچ گونه درزی ندارند و آب بندی کامل می باشند. بعد از این که سقف کاذب یکپارچه را نصب کردید ، بایستی آن را رنگ آمیزی کنید تا از رنگ علاوه بر جلوه خاصی که ایجاد می کند از آن ها محافظت نماید.

سقف کاذب متحرک

این نوع از سقف های کاذب کناف بر خلاف سقف کاذب یکپارچه ، بدون درز نیستند و از نظر وزنی بسیار سبک می باشد. این نوع از سقف هم چنین بر اساس استاندارد هایی که در سطح بین الملل مطرح می شود به علت وزن سبک آن ، زیبایی و هم چنین استحکام به لحاظ خوردگی جایگزین خیلی خوبی برای سقف های کاذب گچی می باشد.

کاربرد سقف های کاذب کناف

این نوع از سقف کاذب ، می تواند به عنوان پوشش انتهایی در زیر سقف اصلی قرار بگیرد و جایگاهی برای پوشش تاسیسات الکتریکی مختلف مانند دوربین های مدار بسته ، اعلام حریق ، سیم های عبوری و . . . باشد. هم چنین این نوع از سقف های به علت ظرافت بالایی که دارند می توانند در زیبایی هر چه بیشتر ساختمان های اداری و تجاری و پاساژ و . . . .  نقش موثری ایفا کنند.

از طرفی مقاومت بالای این نوع از سقف های در برابر ضربه ، رطوبت ، حرارت و الکتریسیته سبب شده است که این نوع از سقف های کاربرد های گوناگونی در پوشش آشپزخانه ها ، بیمارستان ها ، سرویس های بهداشتی و حمام ، و هم چنین به عنوان تیغه های جدا کننده سقفی کاربرد داشته باشند.

 

مزایای سقف کاذب کناف

-این نوع از سقف ها به علت اقتصادی بودن نسبت به محصولات سقف نورگیر بالای آن ها کاربرد زیادی را در بین انواع سقف کاذب پیدا کرده اند

– این نوع از سقف های اغلب قبل از نصب پیش ساخته می شوند و در محل نصب می گردند همین امر سبب شده است که این نوع از سقف ها نصب آسان ، سرعت بالای نصب مخصوصا زمانی که وسعت زیادی را پوشش می دهند داشته باشند.

– یکی از چالش های سقف کاذب دسترسی به تاسیساتی است که در پشت آن ها قرار دارند. از این رو این نوع از سقف کاذب این چالش را به درستی حل و فصل نموده است

– همانطور که در بالا گفته شد یکی از مزایای مهم این نوع از سقف ها وزن سبک آن ها نسب به سایر سقف های کاذب است

سه مزیت بالا مهمترین مزایای این نوع از سقف کاذب می باشند . اما قطعا مزایای دیگری نیز برای این نوع از سقف کاذب وجود دارد که به طور کامل در مقاله دیگری آن ها را پوشش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان