سقف حیاط خلوت
قیمت سقف حیاط خلوت پلی کربنات
دسامبر 15, 2018
سقف کاذب کناف
سقف کاذب کناف
فوریه 5, 2019
قیمت سقف کاذب

قیمت سقف کاذب

عوامل موثر بر قیمت سقف کاذب

لزوم قیمت سقف کاذب : معماری فضاهای داخلی ساختمان عوامل گوناگونی را دخیل می کند که یکی از مهمترین های آن ها سقف کاذب است. سقف کاذب که خود از محصولات سقف نورگیر از عواملی است که در هر دو معماری سنتی و مدرن می توان آن را یافت. از این رو سقف کاذب حائز اهیمت زیادی بایستی باشد که معماران عرصه هنر به این اندازه به آن اهمیت می دهند. سقف کاذب دارای دو کاربرد عمده در معماری ساختمان می باشد :

  1. کاربرد اول آن به عنوان یک عایق بسیار عالی انرژی است. این خاصیت سبب می شود تا در بهینه سازی مصرف انرژی به درستی عمل کنید. از طرفی این محصول عایق صوتی نیز می باشد که در ایجاد یک فضای آرام اهمیت زیادی پیدا می کند. این دو عامل در کنار عایق های الکتریکی و . . . سبب شده است که استفاده از سقف کاذب در مراکز تجاری و هم چنین ساختمان های مسکونی از اهمیت زیادی برخوردار باشند.
  2. دلیل دوم استفاده از سقف کاذب انعطاف پذیری بالای این محصول است. شما از جنبه های گوناگونی می توانید سقف کاذب را مورد بررسی قرار دهید و انعطاف پذیری بالای آن را مشاهده کنید. مورد اول در رابطه با بحث نورپردازی است. نور پردازی در سقف کاذب به انواع مختلفی می تواند انجام شود و جلوه ی زیبایی به معماری ساختمان بدهد. مورد دوم استفاده از تجهیزات الکتریکی مختلف مانند تجهیزات صوتی ، تجهیزات امنیتی ، دوربین های مدار بسته ، آلارم حرارتی و آب پاش ها و . . . در سقف کاذب می باشد به طوری که اصلا مخل زیبایی و نمای ساختمان نمی شود. از این رو است که سقف کاذب در مرحله آخر سفت کاری ساختمان ساخته می شود و تاسیسات الکتریکی محتلف که به چند نوع از آن ها در بالا اشاره کردیم در آن کار می شود.

 

تنوع سقف کاذب در قیمت

به قیمت سقف کاذب از دو دیدگاه می توان نگاه کرد. یک نگاه این است که شما مشغول ساخت یک پروژه از صفر هستید و در مرحله پایانی قصد دارید که سقف کاذب خود را بسازید. در این دیدگاه متخصصین ما با مهندسین که در حال اجرا هستند یک جلسه هماهنگی برگزار می کنند و کار شما را انجام می دهند. زمان دوم زمانی است که شما قصد بازسازی و نوسازی فضای خانه خود را دارید که عملا مراحل آن با مرحله قبل فرق زیادی نخواهد داشت ، اما قیمت آن ممکن است کمی تفاوت کند.

قیمت سقف کاذب می تواند متاثر از عوامل زیادی باشد که به چند نمونه از آن ها در زیر اشاره می کنیم :

جنس سقف کاذب

عامل مهم اول که در قیمت نهایی سقف کاذب شما ایفای نقش می کند جنس سقف کاذب است. امروزه در دنیا سقف های کاذب از جنس های مختلفی ساخته می شوند که در ایران چند نمونه از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است : سقف کاذب چوبی با فلزات رنگین ، سقف کاذب گچی ، سقف کاذب شیشه ای و آهنی ، سقف کاذب pvc ، سقف کاذب آلومینیومی ، سقف کاذب کامپوزیتی ، سقف کاذب فایبرگلاس و پلیمری و . . . از جمله اجناسی است که در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

طرح سقف کاذب

سقف کاذب می تواند طرح های مختلفی را شامل شود. طرح نهایی سقف نورگیر در قیمت نهایی آن تاثیر به سزایی خواهد داشت. معمولا در اجرای سقف کاذب یا شما از مدل های سقف کاذب آماده ای که پیمانکار معرفی می کند انتخاب می کنید و یا مدل مخصوصی را در ذهن خود دارید و یا آن را در مجله و یا فضای نت دیده اید و قصد پیاده سازی آن را دارید. هر چه اجرای طرح سقف کاذب بسته به جنس آن ، سخت تر و وقت گیر تر باشد طبیعتا از قیمت بالا تری برخوردار خواهد بود.

زمان اجرای سقف کاذب

زمان نیز از مهم ترین عواملی است که در قیمت سقف کاذب از اهمیت بالایی برخوردار است . زمان اجرای پروژه بسته به توافق کارفرما  و پیمانکار دارد و هر چه که این زمان برای یک پروژه واحد کوتاه تر باشد. طبیعتا قیمت نهایی پروژه بیشتر خواهد بود.

نتیجه گیری از قیمت سقف کاذب

موارد بالا تنها چند نمونه از عوامل مهمی است که در قیمت سقف کاذب ایفای  نقش می کنند. بسته به این که شما چه سلیقه ای داشته باشید ، وسعت پروژه شما چقدر باشد و . . . قیمت سقف کاذب شما می تواند کمی تغیر کند. در مقاله های بعدی به عوامل دیگر از سقف کاذب اشاره خواهیم داشت موفق باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان