نورگیر پلی کربنات
کاربرد ورق پلی کربنات
اکتبر 9, 2018
نورگیر از سقف
نورگیر از سقف
اکتبر 14, 2018

سقف نورگیر حبابی

سقف های نورگیر در انواع مختلفی به لحاظ شکل ، اندازه ، جنس و . . .  ساخته می شوند. یکی از انواع متداول سقف های نورگیر ، سقف نورگیر حبابی می باشد که جایگزین مناسبی برای نورگیر های شیشه ای قدیمی محسوب می شود.

شکل هندسی

سقف نورگیر حبابی به صورت قطعات از پیش تعین شده با اشکال مخروطی ، گنبدی ، کمانی ، مربع ، مستطیل و حباب در استاندارد های خاص خود ساخته شده اند. هدف از ساخت این تنوع اشکال این است که نورگیر بتواند به صورت بهینه نوری که در فضای اطراف ساختمان است را وارد ساختمان کند.

ساختار نورگیر حبابی

این نوع نورگیر به صورت کلی از دو قسمت حباب و پایه تشکیل شده است. قسمت پایه آن از جنس فشرده فایبرگلاس و حباب آن از جنس ورق های منعطف اکرلیک است. یکی از پیش نیازهای این نوع نورگیر این است که نیاز به زیرسازی ، ساخت شاسی و زه کشی دارد تا بتوان پایه نورگیر را روی آن سوار کرد.

 

مزایا سقف نورگیر حبابی

تنوع در رنگ: این نوع نورگیر از تنوع رنگی بالایی برخوردار است که این موضوع سبب موارد انتخاب بالا در هنگام طراحی می شود و میتوان ترکیب های رنگی زیبا را طراحی کرد.

عایق رطوبتی: خود جنس حباب و هم چنین پایه عایق رطوبتی است اما برای عایق بندی درز ها و محل های اتصال از چسب مخصوص استفاده می شود یا در موارد از ایزوگام های سقفی هم می توان استفاده کرد.

عایق حرارتی: بحث انرژی همیشه مهم بوده و هست. حباب نورگیر سقفی به علت اکرلیک بودن آن حدودا بین 3 تا 5 برابر شیشه مقاومت حرارتی دارد . از طرفی چون خود حباب و پایه به صورت چند لایه و فشرده هستند به خوبی عایق بندی حرارتی را انجام می دهند.

عایق صوتی:  فشرده بودن و لایه ای بودن حباب و پایه علاوه بر ممانعت از ورود و خروج حرارت سبب می شود در برابر صدا نیز مقاومت کنند. اگر در عایق بندی اتصالات و درز ها نیز از چسب مخصوص استفاده شود به خوبی عایق حرارتی خواهند شد.

تهویه مناسب هوا:  در بسیاری از این نورگیر ها پنجره تعبیه شده است که می توان با باز و بسته نگه داشتن آن سبب تهویه هوا شد. یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای تهویه هوا استفاده از دمپر های هوا در اتصالات و زیر سازی است. البته باید در نظر داشت که این امر به آب بندی نورگیر آسیب وارد نکند.

تحمل بار زیاد:  این نوع سقف نورگیر بار و وزن زیادی را می تواند تحمل کند. اوقاتی که برف سنگین می بارد و یا زمانی که می خواهید روی آن ها در پشت بام راه روید ، این نوع سقف به خوبی می تواند این موضوع را رفع کند.

قابل شستشو: این نوع نورگیر به راحتی قابل شست و شوست. حتما دقت کنید که در زمان شست و شو از صابون استفاده کنید تا به رنگ نورگیر اسیب وارد نکند و سبب خش و خط در نورگیر نشود. پس از شستشو نیز می توانید از پولیش مخصوص برای این کار استفاده کنید تا آن را برق بندازید.

زردی حباب با آفتاب: یکی از محاسن این نوع نورگیر این است که چون حباب آن از جنس اکرلیک است ، اگر این ماده تمام وقت هم در برابر نورگیر افتاب قرار بگیرد ، بعد از بیست سال نهایت 3 درصد زرد می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان