نورگیر از سقف

نورگیر حبابی
سقف نورگیر حبابی
اکتبر 13, 2018
نورگیر سقف ساختمان
نورگیر سقف ساختمان
اکتبر 15, 2018

نورگیر از سقف

نورگیر از سقف می تواند به عنوان یکی از ابزار هایی قرار گیرد که به شما کمک می کند علاوه بر جلوه ی بصری که در سقف خود ایجاد می کنید و می توانید میزان قابل توجهی از روشنایی اطراف خود را با رنگ دلخواه وارد خانه کنید ، کاربرد های دیگری نیز دارد. کاربرد هایی نظیر آب بندی سقف ، ممانعت از ورود حشرات ، ممانعت از ورود گرد و غبار و … . در این قسمت می خواهیم علاوه توضیحاتی که به شما می دهیم ، به معرفی محصول نورگیر از سقف بپردازیم.

نورگیر ، ابزار دیرین زیباسازی

سقف نورگیر ها از قدیم الایام به سبب زیبایی که ایجاد می کردند ، مورد استفاده قرار می گرفتند. حتما شما نیز مانند اکثر افراد نورگیر های شیشه ای قدیمی که در خانه های قدیمی پدر بزرگ و مادر بزرگ بودند را به خاطر دارید. این نورگیر های جلوه بصری خاصی را ایجاد می کردند و به روشنایی خانه نیز کمک شایانی می کردند.

امروزه نیز نورگیر ها اما این بار با سبک مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت سقف نورگیر مدرن نسبت به نورگیر های قدیمی در جنس ، شکل و اندازه های آن است. جنس نورگیر های مدرن امروزی دیگر شیشه نیست و معمولا در نورگیر حبابی از جنس ورق اکرلیک و در نورگیر های پلی کربنات از جنس پلی کربنات فشرده است. مزیت این جنس نسبت به شیشه مقاومت بالای آن ها در برابر ضربه و هم چنین عایق صوتی ، حرارتی و الکتریکی بودن آن است.

شکل نورگیر از سقف نیز بسته به انتخاب مشتری دارد. نورگیر از سقف در شکل های مختلفی تولید و به مشتریان عرضه می شود. بسته به طرح نهایی که کارفرما با مشتری تعیین می کند نورگیر از سقف نیز تفاوت می کند.

نورگیر از سقف ، ابزاری برای تهویه هوا

یکی از مزایایی که پوشش نورگیر از سقف دارد این است که می تواند ابزاری برای تهویه هوا نیز باشد. روی این نوع نورگیر ها می توان پنجره های مختلف در طرح های متنوع کار کرد تا در زمانی که آب و هوا خوب است شما بتوانید از هوای اطراف نیز بیشترین بهره ممکن را ببرید. انواع پنجره های جکی یا لولادار را میتوان در این نوع نورگیر به کار برد.

نکته ی مهمی که در این مبحث وجود دارد این است که با وجود پنجره دار کردن نورگیر از سقف ، بایستی این سقف نورگیر را به درستی آب بندی کنیم زیرا در حالتی که پنجره در نورگیر وجود داشته باشد ، کمی آب بندی کردن آن مشکل خواهد بود و همین امر سبب می شود که در موقع بارش های سنگین برف یا باران ، رطوبت به داخل نفوذ کند.

یکی دیگر از راه حل هایی که برای تهویه هوا در نورگیر می توان مورد استفاده قرار داد ، استفاده از دمپر ها در پوشش سقف نورگیر است. مزیت دمپر ها این است که به تهویه هوا به صورت دائمی می پردازند و در بحث آب بندی نیز کمی راحت تر از پنجره های کار می کنند. حسن استفاده از پنجره نسبت به دمپر میزان هوایی است که آن جابه جا می کند.

نورگیر از سقف ، ابزاری برای امنیت

نورگیر ها از مقاومت بسیار بالایی نسبت به شیشه برخودارند. به خصوص اگر جنس نورگیر از جنس ورق پلی کربنات باشد. زمانی که صخامت ورق پلی کربنات افزایش پیدا می کند ، به قدری مقاومت آن بالا می رود که خاصیت ضد گلوله بودن پیدا می کند. و همین امر سبب می شود تا انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده در مکان هایی باشد که نیاز به امنیت بالایی دارند مانند طلافروشی ها ، جواهر فروشی ها ، سالن ها خاص و . . . .

از طرف دیگر چون مقاومت فیزیکی سقف نورگیر بسیار بالاست در هنگام بارش برف سنگین و یا باران و یا حتی زمانی که شما در پشت بام روی آن راه می روید ، می تواند به خوبی عمل کند.

سقف های نورگیر مزایای دیگری نیز دارند که در مقالات دیگر سایت به آن ها پرداخته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان