نورگیر از سقف
نورگیر از سقف
اکتبر 14, 2018
نورگیر سقف سوله
نورگیر سقف سوله
اکتبر 16, 2018

نورگیر سقف ساختمان

نورگیر سقف ساختمان ، از قدیم الایام در معماری بناها کاربرد زیادی داشته و همواره سعی می کردند که از نور خورشید بهترین بهره را ببرند. امروزه طرح های مختلف نورگیر از سقف پیاده سازی و اجرا شده که شکل مدرن نورگیر های قدیمی با مزیت های خاص خود است.

نورگیر سقف ساختمان ، زنده نگه داشتن روحیه افراد

امروزه طبق مطالعات گوناگونی که در داخل و خارج از ایران در بحث تاثیر نورگیر سقف ساختمان روی سلامت روانی افراد در خانه و جامعه صورت گرفته است ، به این نتیجه رسیده اند که زندگی کردن که منازلی که از نور کمی برخوردارند در بلند مدت سبب افزایش احتمال ابتلا به افسردگی می شود زیرا به طور کلی ، سقف کوتاه ، نور کم و فضای تاریک منزل می تواند هر انسانی را مستعد این نماید که مبتلا به بیماری های روحی شود.

طبق مصاحبه علمی که خبرگزاری ایسنا با دکتر علی وطن‌پرست در منطقه آذربایجان غربی صورت داده است ، به این نکته اشاره می کند که استفاده از منازلی که داری ارتفاع پایین سفف نسبت به استاندارد بین المللی است و فضای نورگیر خانه ان ها به شکل نا مناسبی باشد ، اثرات روانی جبران ناپذیری می تواند به دنبال داشته باشد.

متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که به دلیل افزایش بی رویه ساختمان سازی ، پیمانکاران محترم توجه زیادی به میزان استانداری خانه نمی کنند در صورتی که می توانند با یک ایده ساده در پوشش نورگیر سقف ساختمان ، به میزان قابل توجهی فاکتور های مرتبط با روانشناسی را در خانه ارتقاء دهند.

اگر دیدگاه مجریان طرح های ساختمانی از این منظر که توجیه اقتصادی را بر رفاه اجتماعی اثر دهند ، تغیر کند می تواند اثرات مثبتی را در جامعه رقم بزند. شاید در کوتاه مدت این اثر مشهود نباشد اما در بلند مدت سبب می شود تا به سلامت روانی اجتماعی کمک کند.

شاید از خودتان بپرسید که تا به حال ما این چیزی که بیان شد را به درستی لمس نکردیم. بله درست است. زیرا ساختن اینگونه خانه هایی که از ارتفاع سقف پایین و نور کافی برخوردار نیستند ، شاید در کوتاه مدت مشکلی خاصی برای آن ها ایجاد نکند ، اما در بلند مدت سبب تبعات روانی زیادی برای اهل خانواده خواهد داشت.

علی وطن پرست همچنین نورگیر بودن حانه را یکی از اساسی ترین فاکتور های سلامت روانی افراد خانواده و جامعه دانست و گفت: از منظر روان‌شناسی ، سقف نورگیر ساختمان و نورگیر های پنجره خانه در شخصیت‌سازی افراد نقش بسیار مهمی داشته و باید بیشتر به آن توجه شود.

با توجه به گفته بالا ، یعنی اگر نورگیر های مناسبی در خانه تهیه شود و توجه ویژه ای به آن گردد ، می تواند در بلند مدت روی سلامت روانی جامعه اثر مثبت زیادی بگذارد و از افزایش تنش های شهری که الان شاهد آن در کلان شهر هایی مانند تهران هستیم ، جلوگیری کند.

قیمت نورگیر سقف ساختمان

قیمت نورگیر های سقفی می تواند در رنج های متفاوتی باشد. بسته به متراژ پروژه ، طرح توافق شده ، رنگ نورگیر مورد نظر ، جنس نورگیر مورد نظر و  . . .  می تواند در قیمت نهایی پوشش نورگیر سقف ساختمان اثر بگذارد.

معمولا روال به این منوال است که قبل از اعلام هزینه ، پیمانکار مورد نظر در سر محلی که قرار است نورگیر سقفی اجرا شود حاضر می شود و پس از دریافت طرح دلخواهی که مشتری در ذهن خود دارد اقدام به طراحی یک طرح تئوری و اولیه می نماید و پس از تایید مشتری و توافق صورت گرفته پروژه مورد نظر را اجرا می کند.

از بین سقف های نورگیر ، سقف نورگیر کوپل یا حبابی و سقف نورگیر پلی کربنات می تواند انتخاب های خوبی برای شما به لحاظ قیمت و کیفیت باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان