نورگیر پلی کربنات
کاربرد ورق پلی کربنات
اکتبر 9, 2018
نورگیر حبابی

نورگیر حبابی

قیمت سقف نورگیر

برای این که بتوانید از فضای حیاط خلوت یا پاسیو خود نهایت بهره را ببرید ، استفاده از ارزان قیمت سقف نورگیر سقف پاسیو می تواند گزینه خوبی پیش روی شما باشد.

یکی از بحث هایی که اهمیت زیادی در نورگیر های سقفی دارد بحث قیمت آن است که با توجه به مواد به کار رفته ، متراژ پروژه و نوع طراحی سقف می تواند تعیین گردد. البته باید اذعان داشت که استاندارد خاصی وجود ندارد و اغلب کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند بعد از بازدید و انجام طراحی کانسپت اولیه اقدام به قیمت دهی می کنند.

در بحث متریال ، بهترین و مناسب ترین ماده ای که می تواند برای ساخت سقف پاسیو و حیاط خلوت به کار رود ، پلی کربنات و حبابی نورگیر است زیرا علاوه بر مناسب بودن قیمت این ماده ، این دو از وزن بسیار کم و مقاومت بالای حرارتی و فیزیکی برخوردار هستند.

پوشش سقف پاسیو ابند

فضا های پاسیو و حیاط خلوت اغلب زمانی که در طبقات هم کف هستیم به وجود می آیند. برای پوشاندن این فضاها ، اغلب از پوشش سقف پاسیو آب بند استفاده می شود. زیرا با ساخت نورگیر علاوه بر جلوه ی بصری که دارد ، مانع از ورو حشرات موذی، گرد و خاک ، آب باران ، فضولات پرندگان و . . . .  می شویم.

برای پوشش سقف آب بند از مواد مختلفی چون : ورق پلی کربنات ، ورق آهنی ، پایه فایبرگلاس ، ورق اکرولیک و ورق گاوانیزه، زهواره های فلزی و چسب مخصوص آب بندی برای نورگیر استفاده می شود.

سقف نورگیر کاذب

نوع دیگری از سقف های نورگیر ، سقف نورگیر کاذب می باشد که جای استفاده از سقف های کاذب قدیمی که با تیرچه ، بلوک و سقف شیشه ای را گرفته اند و قیمت سقف نورگیر مذکور مناسب است. در این نوع سقف معمولا از پلی کربنات یا حبابی نورگیر استفاده می شود. آب بندی این نوع سقف نورگیر نیز با نوعی ایزوگام و یا با چسب آب بندی و زهواره های فلزی مخصوص انجام می شود.

ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات نوعی از پلاستیک با مقاومت بالا می باشد که از پلیمرهای ترمو پلاستیک تشکیل شده است. این ورق شفاف است و در رنگ های مختلفی تولید می شود. علاوه بر این انعطاف پذیری بالا و مقاومت ویژه این ورق در مقایسه با شیشه بسیار بالا است و همین امر سبب شده که از این نوع ورق بتوان در جای جای ساختمان استفاده نمود.

 

نورگیر حبابی (کوپل)

یکی دیگر از گزینه هایی که به جای پوشش های قدیمی و شیشه ای داریم ، استفاده از نورگیر های حبابی یا کوپل است. این نورگیر از دو بخش پایه فایبر گلاس و قسمت حباب آن که از اکرولیک ساخته شده است می باشد. پایه های نورگیر از جنس رزین پلی استر نیز می تواند باشد. این نوع نورگیر علاوه بر آب بندی کامل ، از مقاومت بالای حرارتی و فیزیکی برخوردار است که رنگ آن به مرور زمان نیز تغیر چندانی نخواهد کرد.

 

در این مقاله سعی شد تا با شمارش انواع نورگیر های موجود در بازار حال حاضر ایران ، مواد تشکیل دهنده آن ها و هم چنین خواص فیزیکی و شیمیایی که دارند، به شما کمک کنیم تا آشنایی کاملی با آن ها پیدا کنید و سنس درستی نسبت به قیمت سقف نورگیر ارائه شده نمایید. قطعا در اجرای یک پروژه عوامل زیاد دیگری مانند متراژ و نوع طراحی که مشتری می خواهد در قیمت نورگیر اجرا شده موثر خواهند بود و تا طراحی کانسپت اولیه صورت نگیرد و از فضای اجرا بازدید نشود نمی توان قیمت دقیقی در این زمینه داد.

در مقالات بعدی سعی خواهیم نمود تا به مسائل دیگری که شما را در انتخاب نورگیر مناسب یاری می دهد ، بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان