سقف حیاط خلوت متحرک
سقف حیاط خلوت متحرک
دسامبر 15, 2018
سقف روی حیاط خلوت
سقف روی حیاط خلوت
دسامبر 15, 2018
سقف حیاط خلوت پاسیو

سقف حیاط خلوت پاسیو

سقف حیاط خلوت پاسیو

سقف حیاط خلوت پاسیو یکی از محصولات پرکاربردی است که در این مقاله می خواهیم بیشتر پیرامون این محصول صحبت کنیم. درباره تاریخچه سقف حیاط خلوت پاسیو ، ویژگی های این محصول پر کاربرد و استفاده از آن ها بحث خواهد شد.

 

تاریخچه استفاده از پوشش سقف حیاط خلوت

 

در قدیم از نورگیر ها بیشتر برای تهویه هوا در اماکن های بزرگ استفاده می شود. گاهی هم برای تامین نور کافی در ساختمان ها و نورگیری مناسب از سقف حیاط خلوت استفاده می کردند. در زمان های قدیم بیشتر از بلوک های شیشه ای در پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می کردند. با استفاده از ورق های شیشه ای نور زیبای خورشید را در فضای تاریک داخل ساختمان انعکاس می دادند. استفاده از سقف های شفاف حیاط خلوت در صرفه جویی انرژی بسیار موثر می باشد و باعث می شود تا کاربران در فضای داخلی ساختمان ها از حداقل روشنایی الکتریکی برای دریافت نور استفاده کنند. از نورگیر ها در زمان های خیلی قدیم بیشتر در تمدن های مصر استفاده می شد. سقف های پاسیو حیاط خلوت می توانند قابلیت های ویژه ای را برای کاربران ایجاد کنند برای مثال این سقف ها می توانند به راحتی با استفاده از یک فنر باز و بسته شوند و کنترل آن ها با استفاده از یک زنجیر انجام می گیرد. دور سقف حیاط خلوت با روش های استانداردی عایق کاری می شوند و به صورت کامل آب بندی هستند تا به هنگام باران آمدن، آب باران به راحتی به فضای زیرین سقف نفوذ نکند. اگر کاربران مایل هستند تا از سقف های شیشه ای استفاده کنند، بهتر از شیشه های دوجداره برای پوشش سقف حیاط خلوت استفاده کنند. شیشه های دوجداره عایق مناسب گرمایشی هستند. برای سقف حیاط خلوت و پاسیو خود بهتر است از پوشش های پلی کربنات و حبابی نورگیر استفاده کنید.

ویژگی های قابل توجه ورق های اکرولیک استفاده شده در پوشش سقف حیاط خلوت پاسیو

 

ورق اکرولیک چیست

 

نام ساختاری این ورق ها پلی متیل متاکریلیت می باشد. از دسته ی پلاستیک ها می باشند و شفافیت آن ها بسیار بالا می باشد. پلی متیل متاکریلیت در صنایع مختلف به عنوان اکریلیک شناخته شده است. از ورق های اکرولیک در صنعت های ساختمان سازی، پزشکی، هواپیما سازی و غیره استفاده می شود. ورق های اکریلیک را با نام تجاری پلکسی گلس می شناسند.

ویژگی های خاص ورق های اکریلیک

 

  1. شفافیت بالا، شفافیت بالای این ماده باعث شده است تا از آن در ساخت پنجره ها استفاده شود.
  2. در برابر عوامل جوی مانند برف و باران بسیار مقاوم می باشد و استفاده از آن در سقف های حیاط خلوت پاسیو باعث شده است تا سقف نورگیر طول عمر بالایی داشته باشد.
  3. در برابر ضربه بسیار مقاوم و مستحکم است و به راحتی با گذشت زمان دچار فرسایش نمی شود.
  4. وزن این ورق ها بسیار پایین می باشد. وزن این ورق ها تقریبا نصف وزن ورق های شیشه ای می باشد
  5. در برابر اشعه های ماورابنفش از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و به راحتی اشعه را از خود عبور نمی دهد.
  6. این ورق ها دارای خواص مکانیکی بسیار خوبی است.
  7. ضریب حرارتی مناسب آن ها باعث شده تا از آن در صنعت های مختلف استفاده شود.
  8. ساخت و ساز با استفاده از آن بسیار راحت انجام می شود و در صنایع ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد.

استفاده از ورق های اکریلیک در پوشش سقف حبابی

 

در اجرای پوشش سقف حیاط خلوت از پایه فایبرگلاس و حباب استفاده می کنند. حباب از جنس ورق های اکرولیک می باشد. ورق های اکرولیک استفاده شده در پوشش سقف حیاط خلوت نباید خیلی ضخیم باشد. معمولا از ورق های دو یا سه میلیمتری استفاده می کنند. با آن که از ضخامت های کمی استفاده می شود ولی مقاومت و ضربه پذیری آن ها بسیار بالا می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان