سقف حیاط خلوت پاسیو
سقف حیاط خلوت پاسیو
دسامبر 15, 2018
خدمات سقف حیاط خلوت
خدمات سقف حیاط خلوت
دسامبر 15, 2018
سقف روی حیاط خلوت

سقف روی حیاط خلوت

سقف روی حیاط خلوت

منظور از سقف روی حیاط خلوت همان پوشش نورگیر سقف حیاط خلوت می باشد که در مکان های پاسیو که در طبقه هم کف قرار میگیرد. اغلب اوقات سقف روی حیاط خلوت از جنس پلی کربنات و یا ورق اکرولیک به خاطر دوام بالای آن می باشد.

معنای پاسیو یا همان سقف حیاط خلوت

 

مکان هایی بدون سقف یا دارای سقف هستند که در بخشی از ساختمان قرار دارند. از این مکان ها می توان به عنوان مکانی مناسب برای رشد گل و گیاهان استفاده کرد. سقفی که برای  فضای پاسیو در نظر می گیرند، معمولا شفاف و بی رنگ هستند. از سقف های شیشه ای هم می توان برای این مکان ها استفاده کرد. با احداث یک سقف مناسب برای این فضاها که عموما به عنوان سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو شناخته شده است، می توان از نور زیبای خورشید بهره ی خوبی برد. دلیل دیگر استفاده از سقف حیاط خلوت یا پاسیو برای این مکان ها، تهویه مناسب هوا می باشد. این سقف ها همچنین دارای سیستم های بازشو نیز می باشند و مزیت های ویژه ای را برای کاربران ایجاد می کنند.

استفاده از پوشش پلی کربنات در ساخت سقف حیاط خلوت

 

برای ساخت سقف های نورگیر قوس دار عموما از پوشش پلی کربنات استفاده می کنند. در قدیم بیشتر از ورق های شیشه ای به جای پلی کربنات استفاده می شد. برای پوشش سقف سوله ها، وید مراکز تجاری، پوشش سقف پارکینگ ها، پوشش سقف استخرها و غیره بیشتر از این ورق ها استفاده می شود. دلیل استفاده از این پوشش برای سقف این مکان ها، سبکی ورق های پلی کربنات می باشد. ورق های پلی کربنات از ورق های شیشه ای بسیار سبک تر هستند و مقاومت ضربه ای آن ها بالا می باشد. ورق های پلی کربناتی که برای پوشش سقف حیاط خلوت استفاده می شوند، به صورت دو جداره و یا چند جداره هستند. سازه ی فلزی این نورگیر ها کمی دارای شیب ملایم می باشد. سقف های حیاط خلوت با پوشش پلی کربنات با آب بندی کامل به مشتریان عرضه می شود. آب بندی این سقف ها با استفاده از چسب های مخصوص انجام می گیرد. این سقف ها عایق مناسب صوت و حرارت هستند. حرارت داخل و خارج به صورت مناسبی تنظیم می شود که از مزیت های مهم سقف حیاط خلوت می باشد.

استفاده از پوشش حبابی در ساخت سقف حیاط خلوت

 

این نورگیر ها که به عنوان نورگیر های کوپل هم شناخته شده اند، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. استفاده از نورگیر ها بیشتر نورگیر های پلی کربنات می باشد. نورگیر های پلی کربنات از نظر اقتصادی نسبت به نورگیر های کوپل به صرفه تر می باشد اما از نظر زیبایی سقف های حیاط خلوت با پوشش حبابی نورگیر نسبت به نورگیر های پلی کربنات مناسب تر می باشد و عامل مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می آید. این نورگیر ها هم مثل نورگیر های پلی کربنات شفاف و بی رنگ هستند. حبابی که در نورگیر های کوپل استفاده می شود از جنس ورق های اکریلیک می باشد. از پایه های فایبرگلاس هم در طراحی این سقف ها استفاده می شود. ورق های اکرولیک ویژگی های خاص خود را دارا می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان